۴۰ دستگاه لیزر پوست و مو در مشهد کشف و ضبط شد (۷ مهر ۱۴۰۳) تکلیف متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را زودتر مشخص کنید هشدار فرونشست زمین در مشهد و کرمان علت افزایش نیم‌نمره‌ای میانگین معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی چیست؟ آغاز ثبت‌نام مرحله ششم کاروان‌های عمره مفرده خراسان رضوی از امروز (۷ مهر ۱۴۰۳) برگزاری پویش غربالگری سلامت سالمندان در مشهد خارج‌کردن یک توده دوکیلوگرمی از پای بیماری در گناباد (۷ مهر ۱۴۰۳) طوفان در آمریکا ۴۴ قربانی گرفت (۷ مهر ۱۴۰۳) واژگونی مینی‌بوس در ورامین ۲ کشته و ۲۵ مجروح بر جای گذاشت (۷ مهر ۱۴۰۳) دادگستری خراسان رضوی: اولویت دستگاه قضایی تسهیل و تسریع در انجام امور مراجعان است اختلال پردازش حسی، از جمله مشکلات کودکان با سابقه تولد زودرس اوضاع بحرانی آزمایشگاه‌های پزشکی | کمبود نیروی انسانی و تجهیزات، مشکل اساسی آزمایشگاه‌ها پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، ۷ مهر ۱۴۰۳) | دمای مشهد در روز چهارشنبه، به ۳۱ درجه خواهد رسید محموله یک تنی مواد مخدر در مرز سیستان و بلوچستان کشف شد (۷ مهر ۱۴۰۳) وعده وزیر آموزش‌وپرورش برای رتبه‌بندی معلمان فاقد رتبه نقص لوله‌های عصبی و اختلالات کروموزمی، شایع‌ترین علل افزایش درخواست سقط قانونی اهمیت غربالگری ناشنوایی و کم‌شنوایی در کشور سرویس نرسید، مدرسه‌ها باز شد! | فراز و نشیب‌های سرویس مدارس و سرگردانی والدین! اهدای اعضای نوجوان مرگ مغزی در مشهد به ۶ بیمار زندگی دوباره بخشید (۷ مهر ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی، شمال و مرکز کشور برای فردا (۸ مهر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرویس نرسید، مدرسه‌ها باز شد! | فراز و نشیب‌های سرویس مدارس و سرگردانی والدین!

  • کد خبر: ۲۹۰۹۸۹
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳
سرویس نرسید، مدرسه‌ها باز شد! | فراز و نشیب‌های سرویس مدارس و سرگردانی والدین!
خانواده‌ها از سرگردانی چندروزه حمل‌ونقل دانش‌آموزان گلایه دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در‌حالی‌که انتظار می‌رفت امسال بعد از کلی کش‌وقوس معضل کمبود سرویس مدارس قبل از شروع سال تحصیلی برای خانواده‌ها رفع شود، اما هنوز با گذشت یک هفته از آغاز سال تحصیلی، بسیاری ازخانواده‌ها همچنان درگیر حمل‌ونقل دانش‌آموزان خود هستند. از سال گذشته پیرو مصوبات متعدد کشوری قرار بود از سال تحصیلی ۱۴۰۴۱۴۰۳ تمام امور سامان‌دهی جذب راننده، نظارت بر روند کار و... بر عهده سازمان تاکسی‌رانی در شهرداری‌ها باشد، اما این موضوع در حوزه حمل‌و‌نقل ایمن و یکپارچه برای دانش‌آموزان مشهدی همچنان با چالش همراه است.

گلایه‌های بی‌شمار شهروندان درباره موضوعات مختلف سامان‌دهی سرویس مدارس امسال هم مانند سنوات گذشته مربوط به محور‌هایی اعم از نبود و کمبود راننده، پاسخ‌گو نبودن برخی شرکت‌ها در خصوص نحوه برنامه‌ریزی برای سرویس‌دهی، حمل‌و‌نقل دانش‌آموزان بیشتر از ظرفیت استاندارد چهار نفر در هر خودرو و دریافت وجوه نامتعارف در ابتدای ثبت‌نام سرویس از سوی شرکت‌هاست.

ثبت‌نام کرده‌ایم ولی هنوز سرویس نداریم

یکی از شهروندان درباره مشکلات متعدد سرویس مدارس در پیامکی این‌طور نوشته است: امسال دو فرزندم را برای سرویس ثبت‌نام کردم. بر اساس اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از ماه تیر در سامانه سپند ثبت‌نام کردیم و نام هر دو فرزندم را با هزاران مشکل نرم‌افزاری و قطعی سامانه به ثبت رساندیم. با این حال تا ۳۱ شهریو‌ر هر چه به شرکت معرفی شده از سوی مدرسه تماس گرفتیم تا راننده سرویس را به ما معرفی کنند، پاسخ‌گو نبودند.

این شهروند در ادامه طرح گلایه خود گفته است: این چه وضعیتی است؟ قرار بود سامانه ثبت‌نام سرویس مدارس منسجم شود. از ابتدای تابستان کار ثبت‌نام را انجام داده‌ایم، اما باورتان نمی‌شود که حدود پنج‌روز از سال تحصیلی گذشته است و خودمان با هزار بدبختی فرزندانمان را به مدرسه می‌بریم و بر می‌گردانیم.

این شهروند این نکته را هم تأکید کرده است: اگر قرار بود بچه‌هایمان را با این همه استرس خودمان به مدرسه ببریم پس چرا پیش‌شرط تخصیص سرویس را واریز ۳‌میلیون تومان به حساب شرکت بیان کرده‌اند؟ 

مسئول مربوط در دسترس نمی‌باشد

شهروند دیگری هم در تماس با تحریریه صدای مردم می‌گوید: چرا باید وضعیت سرویس مدارس این‌گونه باشد؟ دو روز قبل از سال تحصیلی با ما تماس گرفتند که ۴‌میلیون تومان به حساب شرکت واریز کنیم. این مبلغ را واریز کردیم، اما روز قبل از آغاز سال تحصیلی هر چه با شرکت تماس گرفتیم تا راننده به ما معرفی کنند مسئول مربوط پاسخ‌گو نبود. کمی بعد هم به خاطر تماس زیاد اولیا، تلفن همراهی که داده شده بود را خاموش کردند.

یکی دیگر از اولیا در‌باره هرج‌و‌مرج سامان‌دهی سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید برایمان نوشته است: با هزار بدبختی شرکت مربوط یک راننده و خودرو برای جابه جایی فرزندم تا مدرسه معرفی کرد، اما باورتان نمی‌شود این راننده اصلا تعهد کاری ندارد. یک روز فرزندم را زود به مدرسه می‌رساند و روز دیگر بعد از شروع کلاس فرزندم را به مدرسه می‌رساند. شما بگویید فرزند ابتدایی که ساعت ۱۲:۳۰ تعطیل می‌شود چرا باید در ساعت برگشت با وجود فاصله پنج دقیقه‌ای تا منزل ساعت ۱۳:۳۰ به منزل برسد؟ مسئولان پاسخ دهند آیا نظارتی هست؟

شهروند دیگری با ارسال پیامکی به ستون حرف مردم درخواست داشته است که مسئولان رسیدگی کنند: هر سال با معضل سرویس مدارس رو‌به‌رو هستیم. خود مدرسه در کانال اولیا برایمان پیام گذاشته است که اگر راننده مطمئنی می‌شناسید به شرکت معرفی کنید. 

مگر قرار نبود صفر تا صد مشکلات سرویس مدارس برای سال تحصیلی جدید مرتفع شود؟ فرزندان ما با گذشت چند روز از شروع مدارس هنوز سرویس ندارند. شهروند دیگری در‌این‌باره نوشته است: در قرارداد اولیه سازمان تاکسی‌رانی شهرداری مشهد در سایت سازمان تاکسی‌رانی رقم دریافتی به عنوان پیش‌پرداخت از سوی شرکت عدد ۲‌میلیون تومان است، چرا برخی شرکت‌های سرویس‌دهی دانش‌آموزی مبلغ پیش‌پرداخت را به اجبار بین ۳ تا ۴ میلیون تومان بیان می‌کنند؟ اگر مبلغی کمتر هم واریز کنیم ادعا دارند که باید همین عدد واریز شود در غیر این صورت سرویس‌دهی انجام نمی‌شود لطفا رسیدگی کنید. کاش مسئولان توضیح دهند که هزینه دریافتی برای جابه‌جایی دانش‌آموزان بر چه اساسی است و چگونه محاسبه می‌شود؟

این اظهارات در حالی است که مدیران مدارس نیز مدعی هستند تمام امور برعهده تاکسی‌رانی است و آنان اسامی دانش‌آموزان را اعلام می‌کنند.

برخورد قانونی با متخلفان

آنچه می‌خوانید پاسخ مرتضی چایچی مطلق، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد در پاسخ‌گویی به بخشی از دغدغه‌های شهروندان است. به گفته وی در جلسه مشترک با شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی و عوامل اجرایی در سامانه حمل‌و‌نقل سرویس‌دهی مدارس، اشکالات و چالش‌هایی وجود داشت که سعی بر این بود تا نواقص برطرف شود و بر اساس ضوابط قانونی و به‌کارگیری نکات پلیس راهور و بازرسی، از ابتدای ماه مهر خدمات سرویس‌دهی مدارس را شرکت‌های حمل‌ونقل به دانش‌آموزان ارائه دهند.

او می‌افزاید: تمام تلاش‌ها بر این است که هزینه‌های درنظر گرفته شده برای والدین مقرون‌به‌صرفه باشد. همچنین در این حوزه با متخلفان که قوانین را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی‌رانی شهرداری مشهد می‌افزاید: نرخ و هزینه دریافتی برای سرویس مدارس همه‌ساله از سوی شورای اسلامی شهر مشهد تصویب می‌شود و شرکت‌های مجری حمل‌ونقل دانش‌آموزی موظف هستند هزینه سرویس دانش‌آموزان را بر اساس نرخ تعیین شده از سوی شورای اسلامی شهر محاسبه و از والدین دریافت کنند. 

مدیرعامل سازمان تاکسی‌رانی مشهد می‌گوید: برای دریافت نظرها، شکایت‌ها و گزارش‌های اولیا، مسیر‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده‌ایم که شامل سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷، سامانه سپند و شماره‌های ۹۳۳۴۴۸۱۴۷ است. تاکنون نزدیک به ۴۴۰ شکایت در حوزه سرویس مدارس داشته‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->